Årsmötet 2020 har på grund av läget i landet flyttats fram.
Styrelsen återkommer med närmare information längre fram under året.

Nytt år innebär nytt medlemskap. Glöm inte att betala minst 150 kr till postgiro nr 194515-6 eller swischa till 0709885315.

Vi välkomnar också nya medlemmar till FALs styrelse. Det är väldigt roligt och inte så betungande när vi hjälps åt. Anmäl ditt intresse till styrelsen eller direkt till någon av oss.

Litteraturcirkel – för alla våra medlemmar i samarbete med.  NBV

27 januari börjar vårens litteraturcirkel i Kalangu café, Södermannagatan 38 i Stockholm.

Läs mer om cirkeln under Läs tillsammans.

Du som inte bor i Stockholm eller har möjlighet att delta kommer kunna följa oss på distans. Varför inte starta en lokal grupp?

Våren 2019 läste vi Kayo Mpoyis Mai betyder vatten och samtalade under tre måndagkvällar. Till den tredje träffen bjöd vi in Kayo och träffades på Barnängens världsbibliotek tillsammans med läsecirklar från Linköping, Örebro och Stockholm. Under hösten läste vi olika författare varje gång och vi hade fem träffar.

Läsecirklar i Sverige

FAL har kontakt, eller medverkar i, läsecirklar på olika håll i Sverige – Göteborg, Uppsala, Stockholm, Örebro, Norrköping. Samtliga cirklar läser böcker av afrikanska författare, eller författare med rötterna i Afrika. Bor du i närheten och vill ha kontakt, meddela oss i FAL så ordnar vi kontakten.

Böcker till låns

Föreningen har ett litet bibliotek för böcker till utlån. Läs mer under verksamhet.

Kom ihåg FALs  Facebooksida!

FAL har en egen FB-sida där vi delar information om evenemang, nya böcker mm. Gilla sidan och bidra gärna med egna tips! Glöm inte att dela sidan vidare! Kan inte bli för många gilla-markeringar!

Medlemmar!Tranan logo

Vi vill påminna om att samtliga medlemmar har minst 10 % rabatt på böcker från Tranans förlag. Vid kontakt med förlaget, uppge att du är medlem i FAL för att erhålla rabatten.